onsdag den 27. april 2011

Hjemmeside for dummies

Godt, det vi venter på nu, for at komme igang, er at domænet bliver godkendt.
Imens dette sker, vil jeg prøve at trykke på samtlige knapper for at se hvad der sker inde på webhotellet.

det er måske dumt, men igen hvordan lærer jeg det ellers??
Det er vel ligesom at skulle lære at lave bil, man bliver nødt til bare at kaste sig ud i det og begynde at skrue, selvfølgelig skal man kende sine begrænsninger, og ikke starte med at skifte toppakning, som nybegynder.

Altså sådan lige hurtigt går jeg udfra at det hænger sådan sammen--

Domæne = din adresse/hjemmeside navn, så du/siden kan blive fundet på nettet.
Webhotel= det er din server, det sted hvor dine ting bliver gemt/opbevaret, dermed hjemmesiden.

Dette bliver en vist en vejledning for hjemmeside- dummies som jeg.

2 kommentarer:

  1. Det er virkelig en god idé at lave en hjemmesideguide for alle dem, der ikke er nørder. Jeg er selv lige gået i gang og har fundet et billigt webhotel, men er ikke kommet rigtigt i gang med at sætte siden op endnu. Glæder mig til at læse mere. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kunne du give mig et tip til, hvor jeg finder billig webhosting, for jeg synes ikke, at jeg kan finde de gode tilbud. På forhånd tak.

      Venlig hilsen

      Jørgen

      Slet